Semcon: Semcons och ESG:s tyska samarbetsbolag har fått s...

Semcons och ESG:s tyska samarbetsbolag har fått sitt första uppdrag för General Motors I augusti förra året bildade Semcon och ESG ett samarbetsbolag för att leverera konkurrenskraftiga lösningar inom eftermarkandsinformation till General Motors. Nu har samarbetsbolaget fått sitt första uppdrag, att leverera serviceinstruktioner, reparationstider och illustrationer till en av GM:s kommande fordonsplattformar. Uppdraget sträcker sig fram till 2010. - Det förtroende vi fått genom detta uppdrag visar att vår gemensamma satsning med ESG är helt rätt. Det är också roligt att vi har fått uppdraget i hård internationell konkurrens, säger Johan Ekener, vVD för Semcons affärsområde Informatic. - Sannolikt är detta bara det första i raden av flera uppdrag för GM. Att vi involverar våra och Semcons gemensamma resurser i Tyskland, England och Sverige bekräftar också att vårt paneuropeiska erbjudande är attraktivt, säger Wolfgang Sczygiol, vd för ESG Automotive. Semcons och ESG:s samarbetsbolag är ett konsortium fördelat 50/50 mellan Semcon och ESG. Samarbetsbolaget har som inriktning att utföra projektbaserade uppdrag åt GM inom området eftermarknadsinformation För mer information kontakta: Johan Ekener, vVD Semcon Informatic, tfn +46 (0) 736 84 06 83 Wolfgand Sczygiol, Head of ESG Automotive, tfn +49 (89) 92 16-28 04 Semcon Informatic Semcon Informatic är ett affärsområde inom Semcon med inriktning på informations- och kommunikationslösningar för marknads- och eftermarknadssektorerna. Informatic har cirka 300 anställda i Sverige, Storbritannien, Ungern och Kina. Bland de större kunderna finns Volvo Car Corporation, Volvo Parts, General Motors Europe, Jaguar och Land Rover, Nissan, Ericsson, Sony, Sony Ericsson samt ABB. ESG Elektroniksystem-und Logistik-GmbH ESG Elektroniksystem- und Logistik-GmbH utvecklar och integrerar elektronik- och mjukvarusystem för prototyper och serietillverkade fordon samt utvecklar processer och utbildar. Företaget, som har över 1 000 medarbetare, lägger stor vikt vid tekniköverföring mellan olika branscher. Bland de områden där ESG är verksamt märks fordons- och flygindustrin, IT och kommunikation, telekommunikation samt inom logistik. Semcon är 1 700 nyfikna och energiska människor som brinner för att skapa smarta och effektiva IT-lösningar, användarvänlig teknikinformation och omvandla produktidéer till försäljningssuccéer. Semcon finns idag i Sverige, Australien, Danmark, Kina, Malaysia, Norge, Storbritannien och Ungern, samt via partners i Belgien, Frankrike, Portugal och Spanien. Semcon omsätter 1,5 miljarder kronor (2005) och är noterat på Stockholmsbörsens Attract-40-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=356523&fn=wkr0001.pdf