Skanska: Skanska får kontorsuppdrag i London värt GBP 64 ...

Skanska får kontorsuppdrag i London värt GBP 64 miljoner, ca 870 miljoner kronor Skanska har fått uppdraget att bygga ett kontor vid Crown Place i centrala London, Storbritannien. Kontraktet uppgår till GBP 64 miljoner, ca 870 miljoner kronor, vilket inkluderas i orderingången för det fjärde kvartalet 2006. Kund är Greycoat Crown Place Partnership. Kontorsbyggnaden 30 Crown Place ska bli 18 våningar hög och omfatta 26.000 kvm kontor och 600 kvm butiksyta samt parkering i källarplanet. Svängda glasfasader kommer att ge byggnaden en karakteristisk utformning. I energisparsyfte ska såväl jordvärme som solenergi utnyttjas för fastighetens drift. I samarbete med kunden har Skanska UK svarat för att ta fram de byggtekniska lösningarna, allt från grundläggning till installationer, som motsvarar kundens behov. Projektet startar omgående och beräknas vara färdigställt i november 2008. Skanska UK med 3.500 medarbetare hade 2005 intäkter som uppgick till GBP 793 miljoner, 10,7 miljarder kronor. Bolaget är verksamt inom byggande av hus, anläggningar och distributionsnät samt installationer och byggservice. Skanska är även ledande inom det brittiska programmet för offentlig-privat samverkan, PFI (Private Finance Initiative). För ytterligare information, kontakta: Tanya Barnes, informationschef, Skanska UK, tel +44 1923 423 905 Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 08-753 88 99 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.com Skanska är ett av världens ledande byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Koncernen har idag 54.000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2005 uppgick till 125 miljarder kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=356920&fn=wkr0001.pdf PDF