Net Insight erhåller ytterligare beställningar från Norkring under ramavtalet för DTT-nätet i Norge12 januari 2007 Stockholm - Norkring har idag lagt ytterligare beställningar under ramavtalet. Ordervärdet överstiger 10 MSEK och utrustningen ska levereras före maj 2007. För ytterligare information:Fredrik Trägårdh, VD, Net Insight ABTel.: 08-685 04 00E-post: fredrik.tragardh@netinsight.netOm Net InsightNet Insight utvecklar nätverksutrustning för video, tal och data som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) med maximalt nätutnyttjande för att tillhandahålla nätverk som effektivt och ekonomiskt kan leverera avancerade videotjänster såsom HDTV, Video-on-Demand och digital-TV kombinerat med Internet- och taltrafik. Vår plattform NimbraTM gör det möjligt för våra kunder att lansera nya intäktsgenererande TV- och videorelaterade tjänster för TV-bolag, kabel-TV-bolag och triple play-operatörer till väsentligt lägre investerings- och driftskostnader. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens lista Svenska aktier - Small Cap och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.netText version / Internet version / Print / Close