CashGuard AB: CashGuard ökar närvaron på svenska marknaden

CashGuard AB: CashGuard ökar närvaron på svenska marknadenIdag har CashGuard och RBS (Retail Business System AB) tecknat ett samarbetsavtal. RBS kommer från och med dagens datum att fungera som kompletterande partner för försäljning och service av CashGuards kontanthanteringssystem mot fackhandeln i Sverige. Med RBS starka närvaro på marknaden kommer CashGuard att öka sin exponering av både produkter och tjänster. - Samarbetet med CashGuard kommer att ge oss ett utökat erbjudande som vi tror kommer att vara mycket attraktivt för den svenska fackhandeln. Erbjudandet sträcker sig från kassalösningar till centrala huvudkontorslösningar där man hjälper kunderna med rådgivning, driftsättning och affärsutveckling, säger Thomas Nordqvist VD på RBS. - Att vara starka på vår hemmamarknad känns angeläget och genom avtalet med RBS kan vi både öka vår närvaro och stärka vår position i Sverige. Vi ser fram emot ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete med RBS, säger Ove Wedsjö, CashGuards VD. För ytterligare information kontakta:Ove Wedsjö, verkställande direktör CashGuard AB (publ), tel 08-732 22 36, ove.wedsjo@cashguard.se Thomas Nordqvist, verkställande direktör RBS, tel 0176-745 05, t.nordqvist@rbs.se Fakta om CashGuard AB (publ)CashGuard utvecklar och säljer produkter och tjänster för sluten kontanthantering och kontantlogistik. Bolaget vänder sig direkt och via distributionspartners till företag inom handel, post och bank samt till säkerhetsföretag. CashGuard-koncernen har cirka 170 anställda och omsatte cirka 214 mkr under 2005. Aktien finns noterad på Stockholmsbörsen. Fakta om RBSRetail Business System AB (RBS) har sedan 1986 utvecklat och marknadsfört butiksdatalösningar. RBS utvecklar kassaapplikationer, lokala backofficelösningar och centrala lösningar för styrning av kedjeföretag. Tjänsteutbudet inkluderar även utrullningar och installationer, utbildningar, eftermarknadstjänster samt konsulttjänster avseende ekonomistyrning och CRM. RBS har dag cirka 90 medarbetare med kontor i Norrtälje och Västerås. Ca 3 000 butiker i hela Sverige står på kundlistan. Attachment: Pressmeddelande (PDF)Text version / Internet version / Print / Close