Jeeves: Bengt-Åke Älgevik blir ny verkställande direktör ...

Bengt-Åke Älgevik blir ny verkställande direktör i Jeeves Information Systems AB (JEEV) Jeeves styrelse har utsett Bengt-Åke Älgevik till ny VD och koncernchef för Jeeves Information Systems AB. Bengt-Åke har mångårig erfarenhet som ledare och entreprenör inom IT-branschen i såväl Sverige som USA. - Jeeves har under en rad av år, inklusive 2006, vuxit med god lönsamhet under Nicolas Ehrlings ledning. Vi har lyckats gå från att vara en liten aktör till att bli Europas snabbast växande affärssystem. När vi nu går in i nästa utvecklingsfas med ökad internationalisering och marknadsfokusering behövs en ny ledare. Med Bengt-Åke Älgevik som VD får Jeeves en kraft med helt rätt profil att leda företaget, säger Olle Ödman, styrelseordförande i Jeeves Information Systems. Bengt-Åke Älgevik är väl förtrogen med Jeeves verksamhet och dess återförsäljare. Han har varit aktiv i Jeeves som styrelseledamot sedan 1995, och är även stor aktieägare i företaget. Som styrelseordförande för Jeeves France har han framgångsrikt drivit ett viktigt nyckelprojekt för koncernen. - Jeeves är ett innovativt produktutvecklingsföretag inom affärssystem och är marknadsledande i Sverige med ett starkt partnernätverk. Vi har nu en stabil plattform med beprövade koncept för att växa utomlands de kommande åren. Jag har varit internationellt verksam under många år i flera olika företag och ser nu fram emot att ta Jeeves till nya framgångar, säger Bengt-Åke Älgevik. Jeeves nuvarande VD, Nicolas Ehrling, lämnar sin befattning i samband med att Bengt-Åke Älgevik tillträder den 15 januari. Samtidigt avgår Bengt-Åke Älgevik som styrelseledamot i Jeeves Information Systems. Överenskommelsen mellan Jeeves och Nicolas Ehrling innebär att han erhåller tolv månadslöner varav tre avser uppsägning och nio utgör avgångsvederlag. För mer information, vänligen kontakta: Olle Ödman Styrelseordförande, Jeeves Information Systems AB Tel: 0703-48 43 96 E-post: olle@cobnet.com Bengt-Åke Älgevik Tel: 0708-73 18 38 E-post: bengt@algevik.com Fakta om Jeeves Information Systems Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom dotterbolag, partners och återförsäljare. Koncernen samarbetar med bortåt 70 partners globalt och i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukter är Jeeves Enterprise och Garp, som sammantaget finns installerade på mer än 3 500 företag. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Mer information finns på: www.jeeves.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=357850&fn=wkr0019.pdf