Clas Ohlson: Clas Ohlsons försäljning i december ökade me...

Clas Ohlsons försäljning i december ökade med 15 procent Försäljningen i december uppgick till 606,9 Mkr vilket är en ökning med 15 procent mot föregående år (529,3 Mkr). Jämfört med samma månad föregående år har tretton butiker tillkommit. Av försäljningen fördelar sig 593,4 Mkr (514,9 Mkr) på butiker och 13,5 Mkr (14,4 Mkr) på postorder/Internet. Per land fördelar sig 347,7 Mkr (311,6 Mkr) på Sverige, 211,5 Mkr (176,1 Mkr) på Norge och 47,7 Mkr (41,6 Mkr) på Finland. Total försäljning för räkenskapsårets åtta första månader (maj-december 2006) uppgår därmed till 2 907,4 Mkr vilket är en ökning mot föregående år på 15 procent (2 535,0 Mkr). Vi är mycket nöjda med årets julhandel. Flera av våra butiker satte också nya försäljningsrekord för en enskild dag på fredagen innan julafton. För mer information kontakta: Gert Karnberger, vd 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00 eller Lars Wallen, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 Clas Ohlson AB (publ) grundades 1918 i Insjön, Dalarna. Koncernen omsätter i dag cirka 3 miljarder svenska kronor och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi har cirka 2 000 anställda. Sortimentet omfattar 15 000 artiklar inom bl.a. elektronik, el, verktyg, datortillbehör, mobiltelefontillbehör, biltillbehör, båttillbehör, beslag, urverk, Tv-stereo, foto-optik, kontorsmaterial och hushållsartiklar. Försäljningen sker främst genom egna butiker i Sverige, Norge och Finland. Våra butiker har årligen fler än 30 miljoner besökare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se