IBS: Ändringar i IBS nomineringskommitté

Ändringar i IBS nomineringskommitté Med anledning av större ägarförändringar i december 2006 har IBS nomineringskommitté fått ett ny sammansättning. I enlighet med beslut vid IBS årsstämma 2006 har en valberedning inrättats bestående av styrelsens ordförande samt representanter för de fyra största aktieägarna per den 30 september 2006. Stämmobeslutet anger att hänsyn ska tas till väsentliga ägarförändringar som skett under fjärde kvartalet. Med anledning av större ägarförändringar i december har George Ho, Deccan Value Advisors ersatt Naveen Jeereddi, Tala Investments. Ersättningskommittén utgörs därmed av Henrik Jonsson, Catella Investments (ordförande), Måns Larsson, Silver Point Capital, Henrik Strömbom, Case Asset Management, George Ho, Deccan Value Advisors samt av Lars Nyberg, styrelseordförande i IBS AB. För mer information kontakta: John Womack, Informationsdirektör, IBS AB Tel: +46 (0)8 627 24 99 Mobil: +46 (0)70 678 24 99 john.womack@ibs.net IBS AB, (XSSE: IBS B) är en ledande leverantör av affärssystem för hantering av varuförsörjning, efterfrågestyrd tillverkning, kundrelationer och ekonomistyrning. IBS huvudsakliga fokus är på stora och medelstora distribuerande företag samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner. IBS erbjuder branschlösningar för bl.a. läkemedelsdistribution, fordonsindustri, elektronik, papper, bokdistribution samt för ett antal andra nischer på lokal nivå. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=359126&fn=wkr0001.pdf