TeliaSonera: TeliaSoneras extra bolagsstämma 17 januari 2007

Pressmeddelande 2007-01-17 TeliaSoneras extra bolagsstämma 17 januari 2007 Vid dagens extra bolagsstämma i TeliaSonera AB (publ) beslutades om nyval av följande styrelseledamöter: Maija-Liisa Friman, Conny Karlsson, Lars G Nordström och Jon Risfelt. Stämman beslutade om entledigande av styrelsemedlemmarna: Carl Bennet, Eva Liljeblom, Lennart Låftman, Lars-Erik Nilsson och Sven-Christer Nilsson. Stämman beslutade att antalet bolagsstämmovalda styrelseledamöter ska vara sju utan suppleanter. Caroline Sundewall, Timo Peltola och Tom von Weymarn kommer att fortsätta som styrelsemedlemmar. Tom von Weymarn fortsätter uppdraget som styrelsens ordförande. Ytterligare information till journalister lämnas av: TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30 TeliaSonera är det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. I slutet av december 2005 hade TeliaSonera 19 146 000 mobilkunder (69 887 000 inkl delägda bolag), 7 064 000 fasttelefonikunder (7 688 000 inkl delägda bolag) och 2 263 000 internetkunder (2 331 000 inkl delägda bolag). TeliaSonera är även verksam via delägda bolag i Ryssland, Turkiet och Eurasien. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen och Helsingforsbörsen. Omsättning januari-december 2005 var 87,7 miljarder SEK och antalet anställda var 28 175. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=360224&fn=wkr0010.pdf