Wedins Skor & Accessoarer: Wedins förstärker inom försälj...

Wedins förstärker inom försäljning och inköp Wedins Skor & Accessoarer stärker sin ledning inom försäljning med Camilla Ås Fritz som ny försäljningsdirektör. Camilla har mångårig erfarenhet från ledande befattningar inom detaljhandeln med cirka tio år på Din Sko, Hallbergs Guld, Coop Supermarket och senast som regionchef på Apoteket AB. Samtidigt tillförs ny kompetens inom inköp med Charlotta Melcher som ny inköpscontroller. Hon kommer närmast från en tjänst som produktionskoordinator för Åhléns med placering i Shanghai, Kina. Camilla Ås Fritz, 44 år, har varit verksam inom detaljhandeln i över 15 år. Hon kommer närmast från en position som regionchef på Apoteket AB med drift och resultatansvar för de 33 största apoteken. Innan dess har hon haft olika ledande befattningar inom Din sko, Coop Supermarket och Hallbergs Guld, bland annat som affärsområdeschef för Hallbergs Guld, Teamledare Coop Supermarket och Regionchef inom Din Sko. Camilla tillträder som försäljningsdirektör för Wedinskoncernen den 2 april 2007 och kommer att ingå i ledningsgruppen . Charlotta Melcher är 39 år och civilekonom. Hon har lång erfarenhet från detaljhandeln, bland annat som inköpsekonom inom Ur&Penn och Åhléns. Därutöver har hon arbetat på Robur kapitalförvaltning. Närmast kommer Charlotta från en tjänst som produktionskoordinator för Åhléns i Shanghai, Kina. Charlotta tillträder sin tjänst den 1 mars 2007. - Camillas erfarenhet från detaljhandel, inte minst hennes mångåriga erfarenhet från skobranschen, stärker våra förutsättningar att utveckla Wedins till ett lönsamt kedjeföretag, säger Per Thelin, VD och koncernchef Wedins Skor & Accessoarer. Att också få in Charlottas kompetens och erfarenhet, nu senast från den viktiga produktionsmarknaden Kina, stärker vårt inköpsarbete ytterligare. Wedins ledningsgrupp består av Per Thelin, VD, Staffan Gustavsson, finansdirektör och ansvarig för IT, Susanne Börjesson, inköps.- och sortimentsdirektör samt ansvarig för logistik, Maria Hernebro, personaldirektör, och Camilla Ås Fritz, försäljningsdirektör. För ytterligare information, vänligen kontakta: Per Thelin, verkställande direktör i Wedins, telefon 08-508 99 200, 070-546 4165 Wedins Skor & Accessoarer AB, Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma Telefonnummer 08-508 99 200. Organisationsnummer 556540-1493. www.wedins.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=359999&fn=wkr0001.pdf