Wedins Skor & Accessoarer: DELÅRSRAPPORT SEPTEMBER - NOVE...

DELÅRSRAPPORT SEPTEMBER - NOVEMBER 2006 Fortsatt lägre kostnader och förbättrade bruttomarginaler - men eftersläpande effekter av sortimentsproblem ger svagare försäljning FÖRSTA KVARTALET SEPTEMBER-NOVEMBER 2006 · Koncernens nettoomsättning minskade till 270,5 Mkr (317,0), främst till följd av färre antal butiker samt svag försäljning av skor i Wedins · Bruttovinstmarginalen uppgick till 60,4 procent (58,9) · Personalkostnader och övriga kostnader uppgick till 136,7 Mkr (157,6) · Resultat före av- och nedskrivningar var 27,4 Mkr (29,1) · Resultat efter skatt uppgick till 12,8 Mkr (12,4) · Resultat per aktie före utspädning* uppgick till 0,24 kr (1,55) *Jämförelse av resultat per aktie med föregående år påverkas av genomförda emissioner. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=360859&fn=wkr0001.pdf