AddNode: AddNodes dotterbolag Technia växer i Asien

AddNodes dotterbolag Technia växer i Asien AddNodes dotterbolag Technia - den ledande nordiska leverantören av PLM-lösningar (Product Life Management) - ingår ett strategiskt samarbetsavtal med NS Solutions angående distribution av Technia Value Components på den asiatiska marknaden. Technia avser att genom samarbetet ta en position på den asiatiska marknaden. Technia Value Components är egenutvecklade komponenter som förbättrar användbarheten och minskar tiden för implementering av ENOVIA MatrixOne, som är en programvaruplattform för PLM-lösningar från Dassault Systèmes. Genom att erbjuda Technia Value Components ihop med ENOVIA MatrixOnes funktionalitet kan kunderna snabbare nå avkastning på sina PLM-investeringar. PLM (Product Life Management) är ett gemensamt koncept för system som hanterar processerna kring en produkts hela livscykel. Det vill säga system som hanterar processer från utveckling, produktion, teknik, distribution till försäljning av en viss produkt. Ett optimerat PLM-stöd medför lägre utvecklingskostnader, kortare ledtider, effektivare arbetsprocesser och högre kvalitet. Genom partnerskapet med NS Solutions kommer Technia att kunna erbjuda Technia Value Components (TVC) till alla existerande ENOVIA MatrixOne-kunder på den asiatiska marknaden. - Technia har en bra relation med NS Solution ända sedan 2003. Det nya avtalet är ett viktigt steg framåt i vår partnerrelation. Technia har idag ett flertal PLM-implementationer runt om i Asien. Vårt mål är att utöka verksamheten avsevärt inom TVC-området i nära samarbete med Asiens mest framgångsrika PLM-leverantör, NS Solutions. Vårt långsiktiga mål är att inta en position på den asiatiska PLM-marknaden, säger Technias vd Staffan Hanstorp. NS Solutions förväntar sig att det utökade partnerskapet med Technia kommer att gynna NS Solutions ENOVIA MatrixOne kunder på tre sätt: 1. Nöjdare slutkunder och ökad produktivitet 2. Kortare implementationstid för kundanpassad funktionalitet 3. Bästa tillvägagångssätt utvecklat i samarbete med världsledande företag tillika TVC- utvecklingspartners så som Autoliv, Nokia, SonyEricsson och Case New Holland. - Vi ser fram emot en bra mix av världsledande PLM-kunskap från nordiska och asiatiska implementationer och tror att det här avtalet kommer att stärka båda våra företag, säger Shigeo Sasahara, NS Solutions. För ytterligare information kontakta: Staffan Hanstorp, Affärsområdeschef Industrial och vd, Technia AB Tel: +46 8 477 24 30, mobil: +46 733 77 24 30, e-post: staffan.hanstorp@technia.com Bo Strandberg, VD och koncernchef AddNode AB Tel: +46 70 536 56 08, e-post: bo.strandberg@addnode.com Johan Andersson, IR-ansvarig AddNode Tel: +46 70 420 58 31, johan.andersson@addnode.com Om AddNode AddNode erbjuder bransch- och teknologispecifika IT-lösningar som effektiviserar och utvecklar kundernas affärer. AddNode verkar inom fyra affärsområden; Industrial, Media, Process Management och Technology. AddNode är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen har cirka 530 anställda och verkar i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudsäte i Stockholm. För mer information, se http://www.addnode.com. Om Technia Technia är den ledande leverantören av PLM-lösningar som skapar och hanterar produktinformation under en produkts hela livscykel för globala företag. Technia har drygt 110 anställda och är strategisk partner till över 200 företag. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Oslo. Bland Technias kunder kan nämnas: Ericsson, Elcoteq, ESAB, Danaher Motion, GE Healthcare, Metso Paper, Mölnlycke Health Care, Nokia, Posten, Perkin Elmer LifeSciences, Scania, Schneider, Seco Tools och Sony Ericsson. Technia ingår i affärsområde Industrial inom AddNodekoncernen och är tillsammans med sitt systerföretag CAD-Q Nordens största PLM-leverantör. Besök gärna www.technia.com Om NS Solutions NS Solution förser japanska företag med affärslösningar som hjälper dem att lösa affärsproblem och ta fram nya kreativa affärsmodeller. Företaget verkar globalt och erbjuder sömlösa livscykelsystem för support - ENOVIA MatrixOne. Lösningen täcker alla nivåer, från applikationsnivå till systemnivå, och inkluderar både konsulttjänster, systemkonstruktion och systemhantering samt underhåll efter implementering. Besök gärna http://www.ns-sol.co.jp/en/company/ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=360153&fn=wkr0019.pdf Addode_TVC_2007-01-18