Softronic (publ) förnyar avtal med SEKOs a-kassa.

Softronic (publ) förnyar avtal med SEKOs a-kassa.Softronic har tecknat ett nytt avtal med SEKOs a-kassa avseende helpdesk, drift och kringtjänster av utbetalningssytemet OAS och dess stödsystem. Avtalet är 3 årigt med option på ytterligare förlängning. "Softronic har under föregående avtalsperiod svarat väl upp mot våra krav och deras organisation med mångårig verksamhetskompetens passar oss väldigt bra säger Melker Ödebrink kassaföreståndare på SEKOs a-kassa." "Vi är mycket stolta över att få fortsatt förtroende samt möjlighet att utveckla samarbetet och fortsatt förtroende att arbeta med SEKOs a-kassa, det ligger väl i den linje som vi målmedvetet driver sen en lång tid tillbaks inom medlemsorganisationer säger Softronics VD Anders Eriksson." "Vi har under perioden utnyttjat Softronics kompetens inom kommunikation och det har fallit ut till stor belåtenhet och under 2007 kommer vi att ytterligare gå vidare i det samarbetet fortsätter Melker Ödebrink." För mer information : Anders Eriksson, VD Softronic AB08-51 90 90 00anders.eriksson@softronic.se Melker Ödebrink, kassaföreståndare SEKO 08-7914100melker.odebrink@seko.se Softronic AB Softronic är ett IT- och managementbolag som bidrar till kundernas affärsutveckling och ökade konkurrenskraft. Bolagets grundidé är att leverera IT för bättre affärer. Genom att kombinera erfarenhet och nytänkande inom spjutspets- och Internetteknik med kompetens inom strategi och affärsutveckling, tar Softronic ett helhetsansvar - från behovsanalys och utveckling av transaktionsintensiva verksamhetslösningar till implementation och drift. Företaget grundades 1984 och har idag cirka 230 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Estland. Softronic är noterat på Nordiska Börsen Stockholm Small Cap. www.softronic.se A-kassan för SEKOArbetslöshetskassan för Service och Kommunikation, SEKO, har 110 000 medlemmar inom branscherna, trafik, post, tele, väg&ban, vård, civil statsförvaltning, försvar samt sjöfolk. Sammanlagt 38 anställda arbetar heltid med att utreda och fatta beslut om arbetslöshetsersättning. SEKO's a-kassa har regionkontor i Sundsvall, Stockholm, Göteborg samt Växjö. Kanslikontoret finns på Barnhusgatan i Stockholm. Under 2006 erhöll 17 483 medlemmar ersättning från a-kassan www.seko.seText version / Internet version / Print / Close