Extra bolagsstämma i Bergman & Beving AB

Extra bolagsstämma i Bergman & Beving ABStyrelsen i Bergman & Beving AB har idag beslutat att kalla till extra bolagsstämma den 22 februari 2007 för att fatta beslut om ändring av bolagets firma till B&B TOOLS AB. "Motivet till namnbytet är att skapa en tydligare samhörighet mellan verksamheten i den av Bergman & Beving drivna industriåterförsäljarkedjan TOOLS och det börsnoterade moderbolaget", säger Stefan Wigren, VD & Koncernchef för Bergman & Beving. "Det är styrelsens bedömning att släktskapet mellan B&B TOOLS och TOOLS över tiden kommer att skapa positiva värden för kunder, aktieägare och medarbetare." Om bolagsstämman beslutar i enlighet med styrelsens förslag beräknas det legala namnbytet att ske i slutet av mars 2007. Kallelse till extra bolagsstämma beräknas ske den 24 januari 2007. Stockholm den 22 januari 2007 BERGMAN & BEVING AB (publ) För ytterligare information kontakta:Stefan Wigren, VD & Koncernchef, Bergman & Beving AB, telefon 08-660 10 30 Bergman & Beving förser industri- och byggsektorn i norra Europa med verktyg, industriförnödenheter och industrikomponenter samt därtill relaterade tjänster.Koncernen omsätter cirka 6,4 miljarder SEK på årsbasis och har cirka 2 300 anställda.Attachment: Extra bolagsstämma i Bergman & Beving ABText version / Internet version / Print / Close