Investor: Investor välkomnar att budet på Scania dras til...

Investor välkomnar att budet på Scania dras tillbaka Investor välkomnar dagens meddelande från MAN att budet på Scania dras tillbaka. Investor avvisade budet eftersom det vare sig gav rätt förutsättningar för att identifiera och skapa en framgångsrik kombination eller reflekterade det fulla värdet och potentialen i Scania. Investor kommer att fortsätta att stödja Scanias framgångsrika utveckling som ett självständigt bolag, samtidigt som vi naturligtvis löpande kommer att utvärdera möjliga intressanta samarbeten och kombinationer. Vänskapliga diskussioner med MAN och VW är en prioritet. Genom att budet löper ut skapas förutsättningar för att göra detta i lugn och ro. För ytterligare information: Fredrik Lindgren, Informationschef: 08-614 2031, 073-524 2031 Våra pressmeddelanden finns att hämta på Internet, www.investorab.com Investor är Skandinaviens största investmentbolag. Vår affärsidé, sedan snart hundra år, är att skapa långsiktigt god avkastning genom att investera i företag med attraktiv värdepotential och använda vår erfarenhet, kunskap och vårt nätverk till att göra dem ledande inom sina respektive branscher. Investor är engagerat i ett antal internationella företag såsom SEB, Ericsson och Atlas Copco. Därutöver bedriver Investor riskkapitalverksamhet i USA, norra Europa och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=364004&fn=wkr0010.pdf Investor välkomnar att budet på Scania dras tillbaka