Volvo: Renault Trucks tecknar distributionsavtal med Niss...

Renault Trucks tecknar distributionsavtal med Nissan Motor rörande lätt lastbil AB Volvos dotterbolag Renault Trucks har skrivit under ett distributionsavtal gällande den lätta lastbilen Renault Maxity med tillverkaren Nissan Motor. En principöverenskommelse gällande avtalet tecknades i februari 2006. Renault Maxity är en lätt distributionslastbil som tillverkas av Nissan Motor i deras fabrik i Spanien och som kommer att börja säljas av Renaults Trucks återförsäljare under mars i år. Renault Maxity har tagits fram och tillverkas för Renault Trucks av Nissan Motor och säljs under Renault Trucks produktidentitet. Renault Maxity kompletterar Renault Trucks befintliga sortiment av lätta lastbilar, Renault Master och Renault Mascott, och tillverkas i viktklasser från 2,8 till 4,5 ton och erbjuds med tre olika motoralternativ. 2007-01-23 För ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 alt. 0705-59 11 49. Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 82 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter över 200 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm och på NASDAQ i US ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=363315&fn=wkr0001.pdf