NCC: NCC tecknar avtal om Coop Forum stormarknad i Kungsb...

NCC tecknar avtal om Coop Forum stormarknad i Kungsbacka NCC Property Development hyr ut lokaler till en ny Coop Forum stormarknad i Kungsbacka. Anläggningen omfattar 11 301 kvadratmeter butik och utemarknad. Inflyttningen planeras till sommaren 2008. I Kungsbacka, söder om Göteborg, utvecklar NCC Property Development ett handelsområde om totalt cirka 17 000 kvadratmeter. Området ligger strax söder om Kungsbacka Centrum. Coop Sverige kommer, genom de nya lokalerna, att bli den största hyresgästen i den nyutvecklade handelsplatsen. Nästa parallella etapp i området omfattar ytterligare cirka 6 000 kvadratmeter sällanköpshandel med inriktning mot hus och hem. − Det är glädjande att vi nu har tecknat avtal om etablering av Coop Forum stormarknad. Därigenom är en viktig ankarhyresgäst på plats i vårt nya handelsområde. Dessutom är etableringen ett bevis på att vi är framgångsrika i vår satsning att utveckla nya handelsområden i Sverige, säger Joachim Hallengren, Regionchef NCC Property Development. − Vi ser fram emot att kunna erbjuda alla i Kungsbacka med omnejd en av de allra nyaste och modernaste versionerna av Coop Forum stormarknad och Coop Bygg på en ny spännande marknadsplats. Etableringen är en del i Coop Sveriges offensiva satsning på nya stormarknader och butiker som kommer att stärka vår konkurrenskraft, säger Mikael Carlzon, kedjedirektör för Coop Forum. För ytterligare information, vänligen kontakta: Malin Engstedt, vikarierande presschef NCC AB, tfn 08-5855 23 46 Coop Sveriges pressjour, tfn 08-743 23 33 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=364185&fn=wkr0010.pdf