AddNode: AddNodes dotterbolag Ida Infront kopplar ihop vå...

AddNodes dotterbolag Ida Infront kopplar ihop vårdsektorn och Försäkringskassan AddNodes dotterbolag Ida Infront har levererat en lösning för säker informationsöverföring som möjliggör att läkarintyg kan skickas elektroniskt mellan vårdsektorn och Försäkringskassan. Det är en strategiskt viktig order för Ida Infront, som visar på styrkan i erbjudandet. Ida Infronts unika lösning kommer att ha stor påverkan på effektivisering av informationsöverföringen mellan parterna inom vård och rehabilitering, både privata och offentliga. Det finns nu inga tekniska hinder för att säkert flytta information elektroniskt. Den levererade lösningen innebär att stora besparingar kan göras i direkta handläggningskostnader och förkortade sjukskrivningstider. Ida Infront har idag produkter som överbryggar flera olika standarder tex. WebServices, SHS, RIV, SSEK, Mail, FTP mfl. De närmaste åren kommer behovet att enkelt flytta information mellan företag och organisationer på ett rationellt sätt öka kraftigt, säger Bengt Sandlund, affärsområdeschef Process Management. Lösningen till Försäkringskassan är en produkt som ingår i produktfamiljen iipax som förutom säker informationsöverföring även innehåller funktioner för dokument- och ärendehantering, kvalificerade e-tjänster och elektroniskt långtidsarkiv. Produkten finns hos en lång rad myndigheter men även bland privata bolag. iipax är en standardprodukt som utvecklas och underhålls av Ida Infront. För ytterligare information kontakta: Bengt Sandlund, Affärsområdeschef Process Management. Tel: +46 70 593 36 77, e-post: bengt.sandlund@idainfront.se Bo Strandberg, VD och koncernchef AddNode AB Tel: +46 70 536 56 08, e-post: bo.strandberg@addnode.com Johan Andersson, IR-ansvarig AddNode Tel: +46 70 420 58 31, johan.andersson@addnode.com Om AddNode AddNode erbjuder bransch- och teknologispecifika IT-lösningar som effektiviserar och utvecklar kundernas affärer. AddNode verkar inom fyra affärsområden; Industrial, Media, Process Management och Technology. AddNode är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen har cirka 530 anställda och verkar i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudsäte i Stockholm. För mer information, se http://www.addnode.com. Ida Infront är ett bolag inom affärsområde Process Management. För mer information om Ida Infront, se www.idainfront.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=364012&fn=wkr0001.pdf AddNodes dotterbolag Ida Infront kopplar ihop vårdsektorn och Försäkringskassan