Bergs Timber AB: Tremånadersrapport 1 september 2006 - 30...

Tremånadersrapport 1 september 2006 - 30 november 2006 för Bergs Timber AB (publ) Sammanfattning - Nettoomsättningen uppgick till 174,7 (155,6) Mkr, rörelseresultatet blev 17,7 (13,6) Mkr vilket gav ett resultat efter finansiella poster med 16,9 (13,0) Mkr. - Resultat efter skatt blev 12,2 (9,4) Mkr vilket gav ett resultat per aktie med 1,80 (1,38) kronor per aktie. - Det förbättrade resultatet i jämförelse med motsvarande period föregående år beror i huvudsak på förbättrade försäljningspriser för såväl sågade trävaror som biprodukter. - Marknaden för sågade trävaror fortsätter att se stabil ut med förväntningar om fortsatta prisförstärkningar. - Stormen Per innebär ett utökat utbud av råvara, vilket förväntas stabilisera den tidigare ökande råvarukostnaden. Ytterligare information avseende rapporten kan lämnas av verkställande direktör Åke Bergh på telefonnummer 0495-24 55 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=365199&fn=wkr0001.pdf Hela rapporten