Volvo: Inbjudan till press- och telefonkonferens

Inbjudan till press- och telefonkonferens Volvo inbjuder härmed massmedierna till presskonferens fredagen den 2 februari i samband med presentationen av Volvokoncernens resultat för fjärde kvartalet 2006. Tid: kl 10.00 Plats: Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57 A, 113 81 Stockholm,tel 08-15 22 44 Under presskonferensen representeras Volvo bland annat av koncernchef Leif Johansson. Kvartalsrapporten beräknas kunna offentliggöras cirka kl 07.30 den 2 februari. Presskonferensen kommer att direktsändas via internet på www.volvo.com och det ges även möjlighet att delta och ställa frågor via telefon. De som önskar medverka vid presskonferensen via telefon ringer 08 5876 9445 (Sverige), +44 (0)20 7365 1832 (UK) alternativt +1 718 354 1157 (US), 5-10 minuter före start. Telefonkonferens för analytiker kl 15.00 De telefonnummer som används är 08 5352 6408 (Sverige), +44 (0)20 7806 1955 (UK) alternativt +1 718 354 1388 (US). Telefonkonferensen kommer att webb-sändas på www.volvo.com, där även presentationsmaterial kan laddas ned. För att lyssna på konferensen i repris se info på www.volvo.com under investors. Välkommen! 2007-01-25 För ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 OBS! Information till Radio och TV: På www.volvo.com under News&Media kommer det att finnas videomaterial, där koncernchef Leif Johansson kommenterar resultatet, för nedladdning från kl 07.30 den 2 februari. För registrering, gå till www.thenewsmarket.com. Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 82 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter över 200 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm och på NASDAQ i US ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=365004&fn=wkr0001.pdf