Uniflex: Uniflex blir leverantör av bemanningstjänster ti...

Uniflex blir leverantör av bemanningstjänster till Mastec AB. Uniflex har tecknat ramavtal med Mastec AB avseende personaluthyrning. Avtalet avser personaluthyrning till Mastecs AB:s produktionsanläggningar i Sverige. Mastec har idag 9 operativa anläggningar i Sverige och omsätter ca 1 miljard. Mastec är verksam som underleverantör till industrin inom design, konstruktion, skärande bearbetning, plåtbearbetning, svetsning, ytbehandling, formsprutning av plast, montering, testning, installation och service. Samarbetet är rikstäckande och ramavtalet lägger grunden för ett långsiktigt samarbete och gäller i två år. Vi skapar kostnadseffektiva och flexibla lösningar som gör det möjligt för Mastec att möta tillfälliga eller mer varaktiga personalbehov säger Charlotte Liljenström, Uniflex. Inget av bolagen kommenterar av konkurrensskäl vad avtalet innebär i volym. För mer information kontakta: Jan Bengtsson, Verkställande Direktör, Uniflex, tfn: 073-600 68 10 Miriam Srigley, Ekonomichef, Uniflex, tfn: 073-600 68 20 Lars Kindberg, vice VD, Mastec AB tfn: 036-38 97 50 Uniflex är ett bemanningsföretag som arbetar inom områdena industri, lager och kontor. Uniflex är noterat på Stockholmsbörsens Nordiska Lista och finns idag på 31 orter i Sverige och har närmare 2 300 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO och HTF. Uniflex är kvalitetcertifierat i enlighet med ISO 9000 och miljöcertifierat enligt ISO 14001. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat bemanningsföretag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se