MultiQ: Ägar- och styrelseförändring i MultiQ

Ägar- och styrelseförändring i MultiQ En grupp utlandsbaserade investerare företrädda av Hans Skeppner, varav några sedan tidigare är ägare i MultiQ, har idag av ZetaDisplay och Fonsgruppen förvärvat 3 080 055 aktier i MultiQ. Köpet har skett till kurs 5:35 kronor per aktie. Efter köpet kommer ägargruppen att inneha cirka 26 % av aktiekapital och röster i bolaget. MultiQ's VD, Thomas Keifer och undertecknad har av samma säljare och till samma kurs förvärvat vardera 120 000 stycken aktier. ZetaDisplay och Fonsgruppen har efter försäljningen inget ägarintresse i MultiQ. Samtliga inblandade med insiderposition har sökt och erhållit dispens för transaktionen av Finansinspektionen. I samband med transaktionen har Mats Johansson och Mattias Pall Imsland begärt utträde ur MultiQ's styrelse. Rolf Eriksson har anmält att han inte står till förfogande för omval vid kommande årsstämma. Bolagets valberedning avser att lägga förslag om styrelsesammansättning i samband med kallelse till årsstämman. Lennart Pihl Ordförande För ytterligare information ring, Lennart Pihl, Ordförande. 070 - 5946 866 MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför kundanpassade platta bildskärms- och modullösningar för publika och krävande miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. Företaget har erhållit ett flertal utmärkelser för sina produkter, bland annat CeBIT Highlight Award för bästa innovativa hårdvara och Utmärkt Svensk Form för design. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Tyskland, Norge och Storbritannien. För kontinuerlig information om bolaget se: www.multiQ.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=367345&fn=wkr0001.pdf