Bokslutskommuniké 2006

Bokslutskommuniké 2006Svagt årsresultat, säkerställd nyemission om 109 miljoner kronor initierad - Nettoomsättningen under året uppgick till 403,9 (460,2) miljoner kronor och för fjärde kvartalet till 102,6 (116,1) miljoner kronor. - Rörelseresultatet under året uppgick till -142,4 (8,4) miljoner kronor och för fjärde kvartalet till -47,9 (-5,9) miljoner kronor. - Årets resultat uppgick till -155,1 (4,9) miljoner kronor och för fjärde kvartalet till -55,4 (-6,8) miljoner kronor. - Resultat per aktie under året uppgick till -5,81 (0,24) och för fjärde kvartalet till -1,92 (-0,33) kronor. - Orderingången under året uppgick till 348,5 (497,5) miljoner kronor och för fjärde kvartalet till 96,9 (163,6) miljoner kronor. - Orderstocken vid årets utgång uppgick till 200,5 (221,7) miljoner kronor varav löpande ASP- och supportavtal utgjorde 150,4 (117,1) miljoner kronor. - Bolaget har initierat en säkerställd nyemission uppgående till 109 miljoner kronor före emissionskostnader - Nytt åtgärdsprogram genomförs under första kvartalet 2007, beräknad årlig resultateffekt uppgår till 20 miljoner kronor. Detta kompletterar det under 2006 genomförda åtgärdsprogrammet vilket beräknas ge en årlig resultateffekt på 60 miljoner kronor. - Under året har en sammanslagning av Trio och Teligent genomförts. - Trio Enterprise fortsätter att utvecklas positivt. Nettoomsättningen för helåret uppgick till 83,5 (75,0) miljoner kronor och rörelseresultatet uppgick till 9,4 (5,2) miljoner kronor.Attachment: Ladda ner Bokslutskommuniké 2006Text version / Internet version / Print / Close