Nocom: IAR Systems expanderar i Asien

IAR Systems expanderar i Asien IAR Systems, dotterbolag till Nocom, expanderar i Asien genom att starta dotterbolag i Kina samt rekrytera fler säljare i Japan. Asien är en tillväxtmarknad inom utveckling av inbyggda system och bolaget höjer nu ambitionerna för att kunna ta en större andel av denna marknad. - Vår målsättning är att växa ännu snabbare på den asiatiska marknaden genom att investera i nya marknads- och försäljningsresurser. Bolagsetableringen i Kina och en utökad säljstyrka i Japan förflyttar oss närmare många av våra stora kunder vilket förväntas ge en positiv effekt även utanför Asien eftersom majoriteten av dessa kunder är verksamma globalt, säger Olle Eriksson, verkställande direktör, IAR Systems. Asien är en högintressant marknad med sina många världsledande högteknologiska bolag. IAR Systems har sedan tidigare ett dotterbolag i Japan med både försäljning och support och utökar nu sin säljstyrka. I Kina har bolaget tidigare främst arbetat genom distributörer men startar nu ett eget dotterbolag med syfte att komma närmare kunden och därmed öka sin försäljning. I januari månad fick bolaget en order till ett värde av 1,1 miljoner kronor och med potential till ytterligare försäljning från en japansk kund. IAR Systems expansion ökar möjligheten att växa ännu snabbare på den asiatiska marknaden. - IAR Systems arbetar aktivt med att öka sin försäljningsstyrka på potentiella marknader och många av deras befintliga kunder finns i Kina och Japan. Nocom avser att fortsätta investera i marknads- och försäljningsresurser inom programvaruverksamheten för att öka tillväxttakten, säger Stefan Ström, verkställande direktör och koncernchef i Nocom. För ytterligare information kontakta: Olle Eriksson vd, IAR Systems mobil: +46 768 64 25 00 e-post: olle.eriksson@iar.se Stefan Ström vd och koncernchef Nocom mobil: +46 708 65 10 68 e-post: stefan.strom@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag, som grundades 1985 och börsnoterades 1999. Affärsidén är att genom självständiga, lönsamma och växande dotterbolag utveckla och distribuera IT-produkter. Verksamheten bedrivs i dotterbolag som arbetar under egna namn och affärsidéer - Deltaco, IAR Systems, Northern, Nocom Security, Nocom Software, Network Innovation och Nocom Drift. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=369535&fn=wkr0010.pdf Pressmeddelande i pdf