Trelleborg: Trelleborg säljer fastighet i Stockholm

Trelleborg säljer fastighet i Stockholm Trelleborg har ingått avtal med Skanska om försäljning av mark i Södra Hammarbyhamnen i Stockholm, Sverige. Köpeskillingen uppgår till cirka 330 MSEK och är baserad på bedömd exploateringsgrad. Vid tillträde betalas en likvid om 100 MSEK, samt vid en laga kraft vunnen detaljplan en tilläggsköpeskilling som varierar beroende på exploateringsgrad. Det bokförda värdet av fastigheten uppgår till cirka 80 MSEK. Tillträdeslikviden ger en kassapåverkan om 100 MSEK och resulterar i en realisationsvinst om cirka 20 MSEK för Trelleborg. Detta kommer att bokföras som en engångsintäkt i första kvartalet 2007. Tilläggsköpeskillingen kommer att redovisas när detaljplanen är klar. För ytterligare information kontakta Trelleborg AB:s informationsdirektör Viktoria Bergman, 0410-67094, alt. 0708-475733 eller IR-ansvarig Mikael Byström 0410-67037 alt. 0708 -552169. Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 24 miljarder kronor och har cirka 23 000 anställda i 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Automotive, Trelleborg Wheel Systems, Trelleborg Engineered Systems och Trelleborg Sealing Solutions. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen och listas på OMX NordicList, large cap. www.trelleborg.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=369203&fn=wkr0010.pdf