SWECO: Fortsatta framgångar i Baltikum - SWECO får omfatt...

Fortsatta framgångar i Baltikum - SWECO får omfattande miljöuppdrag i Litauen SWECO fortsätter marknadsframgångarna i Baltikum. Det litauiska dotterbolag SWECO BKG har fått i uppdrag att utveckla och modernisera vattenförsörjningen och avloppssystemen i 13 städer i landet. Uppdraget är värt cirka 29 miljoner SEK och beräknas ta 2,5 år att genomföra. - Vi har på kort tid blivit det ledande teknikkonsultbolaget i Baltikum och den senaste ordern i Litauen visar att satsningarna på dessa tillväxtmarknader är framgångsrika. I Litauen har vi idag en orderstock på cirka tre och ett halvt år, vilket är mycket bra, säger Per Johansson VD i SWECO Eastern Europe. Städerna som omfattas är Alytus, Druskininkai, Kaunas, Salcininkai, Akmene, Rokiskis, Kupiskis, Vilkaviskis, Raseiniai, Radviliskis, Marijampole, Kelme and Kalvarija. I samband med detta uppdrag öppnar SWECO sitt tredje kontor i Litauen, denna gång i staden Siauliai. Sedan tidigare finns kontor i Vilnius och Klapeida. SWECO är i Litauens ledande teknikkonsultföretag med cirka 160 konsulter. Totalt i Baltikum och S:t Petersburgsområdet har SWECO idag cirka 500 konsulter. För ytterligare information kontakta: Per Johansson, VD SWECO Eastern Europe, tel: +46 (0)734 12 66 68 e-post: per.johansson@sweco.se Arturas Abromavicius, VD SWECO BKG, tel: +370 (699)21 555 e-post: arturas.abromavicius@sweco.It SWECO är Nordens ledande konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. SWECO har 4 200 anställda i åtta länder och omsatte 2005 cirka 3,4 Mdr SEK. För närvarande genomför SWECO uppdrag i cirka 60 länder runt om i världen. SWECO-aktien är noterad på Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=368998&fn=wkr0001.pdf