Solteqille seitsemän uutta toiminnanohjausjärjestelmähanketta Automaa-ketjusta

Solteq Oyj - Lehdistötiedote 31.1.2007

Solteq Oyj yhtenäistää S-ryhmään kuuluvan autokauppakonserni Maan Auton vähittäismyyntiketjun, Automaan, IT-järjestelmä­t. Solteq toimittaa kuluvan vuoden aikana autokaupan toiminnanohjausratkaisun seitsemään Automaan Peugeot-toimipisteeseen. Vastaava Solteq CD -ratkaisu on jo käytössä Automaan neljässä Ford-toimipisteessä, jolloin siitä tulee koko konsernin yhteinen järjestelmä.

"Automaan tavoitteena on päästä yhden toiminnanohjausjärjestelmän käytön kautta yhtenäiseen läpinäkyvään toimintamalliin koko konsernissa", kertoo Maan Auton toimitusjohtaja Reino Ylä-Autio. "Liiketoimintojen yhtenäistämisen kautta haemme synergiaetuja organisaation eri haaroissa. Solteqin vahvan autokaupan osaamisen avulla uskomme tavoitteidemme toteutuvan", jatkaa Ylä-Autio.

"Automaan seitsemän toimipisteen IT-hanke on meille hyvin merkittävä projekti, ja se vahvistaa entisestään Solteq CD-toiminnanohjausjärjestelmän asemaa Suomen autokaupan markkinoilla", kertoo Solteqin autokaupan yksikön johtaja Carl-Eric Packalén. "Maan Auto ja Automaa ovat olleet meille hyviä pitkäaikaisia kumppaneita, ja olemme iloisia siitä että hyvä yhteistyömme jatkuu edelleen uusissakin hankkeissa."

Solteqin toimittama ratkaisukokonaisuus sisältää toiminnanohjausjärjestelmän lisäksi autokaupan myyjän työkalun Solteq eCarin, sekä huollon ajanvarauksen ratkaisun Solteq HuVan.

Lisätietoja:

Solteq Oyj
Carl-Eric Packalen, autokaupan yksikönjohtaja, puh. 040 8444 547, sähköposti carl-eric.packalen@solteq.com

Maan Auto
Reino Ylä-Autio, toimitusjohtaja, puh. 040 5890 663, sähköposti reino.yla-autio@peugeot.fi

Tietoja Solteqista
Solteq toimittaa IT-ratkaisuja ja -palveluita kaupan, autokaupan ja teollisuuden yrityksille. Yhtiön 25 vuoden kokemus, vahvaan toimialaosaamiseen ja kumppanuuteen perustuva toimintatapa sekä kansainvälisen järjestelmä- ja teknologiaosaamisen käyttö tuovat asiakkaiden liiketoiminnalle lisäarvoa ja kilpailukykyä. Lisätietoja osoitteesta www.solteq.com.

Tietoja Maan Autosta
Maan Auto -konserni tuo maahan Peugeot-autoja, -varaosia ja -lisä­va­rus­tei­ta sekä vastaa Peugeot-hen­ki­lö­au­tojen varastoinnista ja tarkastuksista Hangon va­paasatamassa, sekä maa­han­tuon­ti­huol­lois­ta ja lisävarusteasennuksista, -varastoinnista ja -toimituksista Peugeot jälleenmyyjille. Automaa-liikkeet toimivat Peugeot- ja Ford-henkilö- ja hyötyajoneuvojen jäl­leen­myy­ji­nä, laadukkaiden vaihtoautojen ostopaikkoina sekä valtuutettuina korjaamoina tarjoten ylivertaisia etuja ja palveluja S-ryhmän asiakasomistajille ja yritysasiakkaille. Konalan toimipisteessä toimii li­säksi S-etuhuolto, joka tarjoaa kaikkien merkkien kulutusosavaihtoja ja huoltopalveluita. Lisätietoja osoitteista www.peugeot.fi ja www.automaa.fi.