ICA säljer fastighet i Norge

ICA säljer fastighet i NorgeICA Eiendom AS har sålt fastigheten Sjølyst Arken, väster om Oslo, till Klaveness Eiendom AS. Försäljningen kommer att påverka ICA-koncernens rörelseresultat positivt med cirka 90 MNOK under 2007. Köparen övertar fastigheten den 1 februari 2007.För Hakon Invest, som äger 40 procent av ICA AB, blir den redovisningsmässiga resultateffekten med hänsyn tagen till redovisade övervärden cirka 26 MSEK.För mer information, vänligen kontakta:CFO Göran Hesseborn tel 08-553 399 99IR-chefPernilla Lingertel 08-553 399 55Hakon Invest, som är noterat på Nordiska Börsens lista Large Cap, bedriver en aktiv och långsiktig investeringsverksamhet med fokus på handelsinriktade företag i Norden. Hakon Invest äger 40 procent av ICA AB, ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med fokus på dagligvaror. Hakon Invest är också ägare i Forma Publishing Group, Kjell & Company, Hemma och Cervera. Mer information om Hakon Invest finns på www.hakoninvest.seAttachment: Pressmeddelande (pdf)Text version / Internet version / Print / Close