Aktieindexobligationer i Sverige 2006

Aktieindexobligationer i Sverige 2006"Aktieindexobligationer i Sverige" är en sammanställning av marknaden för aktieindexobligationer som Handelsbanken Capital Markets gjort sedan 2004. SammanfattningUtestående belopp i aktieindexobligationer ökade med 28 % till 114 miljarder kronor. Under 2006 köptes aktieindexobligationer för 59 miljarder kronor, en ökning med 42 %. Handelsbanken Capital Markets var den största arrangören med 24 % marknadsandel. "Intresset för aktieindexobligationer fortsätter att öka. Den utestående volymen i Sverige ökade med nästan 30 % under 2006. Vi gläds åt att kunderna uppskattar produkterna. Det känns också tillfredsställande att vi behållit vår ledande ställning trots ökad konkurrens", menar Pär Sjögemark, Strukturerade produkter, Handelsbanken Capital Markets. För ytterligare information kontakta:Pär Sjögemark, Strukturerade produkter, tfn: 08 - 701 36 58, e-mail pasj02@handelsbanken.sePeter Frösell, Strukturerade produkter, tfn: 08 - 701 31 22, e-mail pefr10@handelsbanken.seAttachment: Aktieindexobligationer i Sverige 2006Text version / Internet version / Print / Close