Sandvik: STARK RESULTATÖKNING OCH FORTSATT HÖG TILLVÄXT

STARK RESULTATÖKNING OCH FORTSATT HÖG TILLVÄXT Fjärde kvartalet: · Resultat efter finansnetto +23 %, 3 151 MSEK. · Orderingång +19 %*, 18 965 MSEK. · Vinst per aktie +28 %, 1,85 SEK. · Kassaflöde -31 %, 1 526 MSEK. Helåret 2006: · Resultat efter finansnetto +26 %, 11 113 MSEK. · Orderingång +16 %*, 77 708 MSEK. · Årets resultat efter skatt +27 %, 8 107 MSEK. · Vinst per aktie +30 %, 6,45 SEK. · Förslag till ökad utdelning på 3,25 SEK (2,70). och extra urskiftning på 3,00 SEK per aktie. · Nya finansiella mål. * Procentuell förändring jämfört med samma kvartal föregående år i fast valuta för jämförbara enheter. Ytterligare information kan erhållas från Sandvik Investor Relations, tel 026-26 10 23, eller via e-post till info.ir@sandvik.com En kombinerad presentation och telefonkonferens kommer att hållas den 1 februari kl. 14.00 på Operaterrassen i Stockholm. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=369981&fn=wkr0001.pdf Hela rapporten