Fastighets AB Balder: Fastighets AB Balder förvärvar fast...

Fastighets AB Balder förvärvar fastighet på Backaplan, Gbg Fastighets AB Balder har träffat avtal om att förvärva fastigheten Göteborg Tingstadsvassen 3:6 (Backa 1) på Backaplan i Göteborg. Förvärvspriset uppgår till 115 miljoner kronor, inklusive förvärvskostnader. Säljare är ett antal privatpersoner. Fastigheten innehåller framför allt butiksytor med kända sport- och klädkedjor som största hyresgäster. "Backaplan har en stark roll som handelsplats i Göteborg. Den långsiktiga utvecklingen för området är mycket positiv. Fastigheten passar väl in i Balders övriga bestånd i Region Göteborg ", säger VD Erik Selin. För ytterligare information, vänligen kontakta VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 eller Ekonomi- och finanschef Ulf Johansson, telefon 0739-42 12 22 Fastighets AB Balders inriktning är att äga och förvalta kommersiella fastigheter i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Balder äger fastigheter med ett marknadsvärde om ca 7 miljarder SEK. Fastighets AB Balder (publ) Box 53121, 400 15 Göteborg Tfn 031-10 95 70 Org. nr 556525-6905, Säte Göteborg www.balderfast.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=371761&fn=wkr0001.pdf