Q-Med: Inbjudan till press- och analytikermöte för Bokslu...

Inbjudan till press- och analytikermöte för Bokslutslutet 2006 Onsdagen den 14 februari, klockan 10.00, Operaterrassen, Stockholm. Bengt Ågerup, VD och koncernchef kommer tillsammans med finansdirektör Erika Kjellberg Eriksson, att presentera företaget och kommentera bokslutet. Presentationen sker på engelska. Moderator: Lars Hevreng, Enskilda Securities. För deltagande, anmäl er via www.financialhearings.com; via mail hearings@financialhearings.com eller på telefon 08-411 43 80. Onsdagens presentation kan även följas via telefonkonferens, 08-5352 6408 samt Web Cast Live på www.financialhearings.com eller www.q-med.com. Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på www.q-med.com senast klockan 10.00 onsdagen den 14 februari. Q-Meds bokslutskommuniké publiceras på morgonen den 14 februari, cirka kl 08.00. Informationstillfällen under 2007 3 maj Delårsrapport januari - mars 2007 3 maj Årsstämma 26 juli Delårsrapport januari - juni 2007 23 oktober Delårsrapport januari - september 2007 För ytterligare information kontakta: Camilla Schartau, Administrativ Assistent Telefon: 0733-87 14 22. Q-Med är ett snabbväxande och lönsamt bioteknologiskt/medicintekniskt företag. Bolaget utvecklar, producerar, marknadsför och säljer implantat för estetisk och medicinsk användning. Samtliga produkter är baserade på företagets patenterade teknologi för framställning av stabiliserad icke-animalisk hyaluronsyra, NASHA·. I produktportföljen finns i dag: RESTYLANE, för utfyllnad av läppar och ansiktsrynkor samt ansiktskonturering; DUROLANE, för behandling av höft- och knäledsartros; DEFLUX för behandling av vesikoureteral reflux (en missbildning i urinblåsan) hos barn samt ZUIDEX för behandling av ansträngningsinkontinens hos kvinnor. Försäljningen sker via egna dotterbolag eller distributörer i över 70 länder. Q-Med har idag ca 580 medarbetare, varav ca 390 vid företagets huvudkontor och produktionsanläggning i Uppsala. Q-Med AB är noterat i segmentet Large Cap på OMX Nordiska Börs i Stockholm. NASHA, DUROLANE, SOLESTA, ZUIDEX, IMPLACER, DEFLUX, MACROLANE samt alla produktnamn inom RESTYLANE familjen är varumärken som tillhör Q-Med. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=371369&fn=wkr0001.pdf