Peab: Peab genomför utbyggnaden av NHO i Oslo

Peab genomför utbyggnaden av NHO i Oslo Peabs norska dotterföretag Peab AS har fått uppdraget att genomföra om- och utbyggnaden av Naeringslivs HovedOrganisasjon:s huvudkontor på Majorstua i Oslo. Beställare är NHO och kontraktssumman uppgår till 420 miljoner norska kronor. NHO är Norges motsvarighet till Svenskt Näringsliv. I arbetet ingår att ombyggnation av ca 23.000 kvadratmeter, varav 6.000 kvm garage, och nybyggnation av 6.000 kvm vilket ger plats åt 800 arbetsplatser. Uppdraget är en totalentreprenad som skall påbörjas i mars 2007 och den beräknas vara klar i december 2008. För ytterligare information kontakta: Rune Hangeland, administrerende direktör Peab As +47 23303000 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 28 miljarder i omsättning och cirka 12.000 anställda. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Aktien är noterad på den Nordiska Börsen. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=371221&fn=wkr0001.pdf