Nexus: Ändringar i Technology Nexus AB valberedning

Ändringar i Technology Nexus AB valberedning Med anledning av större ägarförändringar har Technology Nexus AB valberedning fått en ny sammansättning. I enlighet med beslut vid Nexus årsstämma 2006 har en valberedning inrättats bestående av bolagets tre största ägare samt en representant för de mindre aktieägarna per 31 augusti 2006 och med styrelsens ordförande som sammankallande. Stämmobeslutet anger att om den inbördes relationen i storleksordning mellan ägare kommit att förändras med mer än en procentenhet ska den utsedde ledamoten lämna sitt uppdrag och ny ledamot utses. Med anledning av en större ägareförändring vid årsskiftet har Torsten Söderberg, Tastsinn AB ersatt Henrik Jonsson, Catella Investments. Valberedningen utgörs därmed av Peter Edwall, Pecunia (ordförande), Torsten Söderberg, Tastsinn AB, Magnus Malm, Magnentus koncernen, Göran Öjersson samt Peter Markborn, styrelseordförande i Technology Nexus AB. För ytterligare information, kontakta: Peter Edwall, Ordförande i Technology Nexus AB valberedning Telefon: 08-667 89 40, e-post: peter.edwall@pecunia.se Om Nexus Nexus arbetar internationellt med informationssäkerhet. Vår affärsidé är att erbjuda lösningar, produkter och tjänster som gör rätt information tillgänglig för rätt personer, vid rätt tid, varhelst i världen de befinner sig. Våra kunder är större företag och organisationer där IT och Internet är centrala i hanteringen av känslig information och kunskap. För mer information besök vår hemsida www.nexussafe.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=372975&fn=wkr0010.pdf Pressmeddelande som PDF