Kungsleden: Kungsleden köper 4 fastigheter

Kungsleden köper 4 fastigheter Pressmeddelande 2007-02-06 Fastighetsbolaget Kungsleden AB (publ) förvärvar tre fastigheter i Kungsbacka och en fastighet i Västerås för 90,3 Mkr. Direktavkastningen beräknas till 7,5 %. Fastigheterna har en total uthyrningsbar yta på ca 12 000 kvm med ett hyresvärde om 9 Mkr. Tillträde för fastigheterna i Kungsbacka är beräknat till den 28 mars 2007. Fastigheten i Västerås tillträdes den 4 januari 2007. För ytterligare information, kontakta: Thomas Erséus, VD Kungsleden, tfn 08-503 052 04, mobil 070-378 20 24 Johan Risberg, vVD Kungsleden, tfn 08-503 052 06, mobil 070-690 65 65 This press release is available in English at www.kungsleden.se Kungsledens strategi är att med utgångspunkt i befintligt bestånd och genom köp och försäljningar säkerställa en långsiktigt hög och stabil avkastning. Fastighetsportföljen bestod per 30 september 2006 av 652 fastigheter med ett bokfört värde om 24,3 miljarder kronor. Beståndet fanns i totalt 132 kommuner men var koncentrerat till Götaland, Svealand och Öresundsregionen. Kungsleden noteras på O-listan vid Stockholmsbörsen sedan den 14 april 1999. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=373748&fn=wkr0003.xls Adresslista http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=373748&fn=wkr0011.pdf Pdf