Nilörngruppen: Pressrelease från Nilörngruppens valberedning

Pressrelease från Nilörngruppens valberedning 2007-02-07 Inför Nilörngruppens årsstämma den 26 april har Nilörngruppens valberedning beslutat föreslå omval av den nuvarande styrelsen bestående av Peter Grauers (ordf.), Per Löjdquist, Susanne Rosberg och Mauritz Sahlin. Till ny ledamot i styrelsen föreslår valberedningen Petter Stillström. Petter Stillström är 35 år, ek mag. och VD för Traction. Petter sitter i styrelsen för Mandator och Traction samt ett antal onoterade företag i Tractions intressesfär. Traction, som är noterat på Stockholmsbörsen, är en aktiv ägare i ett antal olika företag, såväl onoterade som noterade. Information om Traction finns på www.traction.se. Valberedningen i Nilörngruppen består av Peter Edwall (Pecunia), Claes von Post (Investor) och Petter Stillström (Traction) och representerar mer än 60 % av antalet röster i bolaget. För ytterligare information, vänligen kontakta Claes von Post, nomineringskommiténs ordförande tel +44 7703 187 996 Nilörngruppen erbjuder ett komplett profileringskoncept med uppgift att höja och stärka imagen hos varumärken inom framför allt mode- och textilindustrin. Koncepten innehåller allt från designutformning till produktion och integrerade logistiska lösningar. Koncernen bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Frankrike, Portugal och Hongkong. Intressebolag finns i Indien och partnerbolag i Turkiet, Kina, Tunisien och Schweiz. Målsättningen är att vara marknadsledande på de marknader där koncernen är representerad. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=374561&fn=wkr0001.pdf Pressmeddelande