Boss Media: Statligt licensierat lotteriföretag i Nordame...

Statligt licensierat lotteriföretag i Nordamerika skriver avtal med Boss Media AB Boss Media AB har skrivit avtal med ett WLA-lotteri (World Lottery Association, www.world-lotteries.org) i Nordamerika om leverans av ett Internetspelsystem. Kontraktstiden är fem år med option att förlänga med ytterligare fem år. De affärsmässiga villkoren utgörs av fasta och rörliga licensavgifter. Spelsystemet inkluderar interaktiva Internetspelprodukter och chat-funktionalitet i fransk och engelsk språkversion. Det inkluderar också ett spelkonfigurationsverktyg, vilket kommer att underlätta för kunden att framgångsrikt operera de nya spelen samt optimera spelupplevelsen i de äkta multiplayer-spelen. Spelsystemet kommer att integreras mot kundens existerande backoffice-system, vilket bl a säkerställer att spelarna får en enkel väg fram till att börja spela. Leverans beräknas ske under tredje kvartalet 2007. För ytterligare information, kontakta: Johan Berg, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 0733-70 30 25, e-post: johan.berg@bossmedia.se Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på OMX Nordiska börslista (Small Cap/IT). Mer information om Boss Media finns på www.bossmedia.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=374362&fn=wkr0010.pdf