Rekordstor IP-order värd 85 miljoner

Rekordstor IP-order värd 85 miljonerLedande operatör väljer Teligent för IP-telefoni och plattformsuppgraderingTeligent meddelar idag att man har blivit utsedd av en ledande fastnätsoperatör att leverera plattformar och tjänster för IP-telefoni. Med ett ordervärde om cirka SEK 85 miljoner, består projektet av en utökning av en befintlig plattformsinstallation, för integrering i ett VoIP-nät under uppbyggnad, samt dessutom en uppgradering av nuvarande nätelement och tjänster.Ordern är en del av operatörens fleråriga plan på att byta ut hela sitt befintliga fasta nät till IP. På så sätt vill man förstärka sina möjligheter att erbjuda avancerade multimediatjänster inom framtidens nät och uppnå allt högre kundnytta och bättre kontroll. Teligents teknologi har den stora fördelen att tillåta en gradvis migration under uppbyggnaden av det nya nätet genom sitt stöd för såväl traditionella TDM- som nästa generations VoIP-nät.- Detta visar återigen på att Teligents teknik tilltalar de stora och ledande operatörerna. De uppskattar flexibiliteten hos oss att stödja avancerade tjänster i såväl traditionella som nästa generationens nät genom en och samma grundteknologi, säger Tomas Duffy, vd och koncernchef för Teligent.Teligents leveranser baseras på Teligent Application Server. Denna applikationsserver är en vidareutveckling av bolagets grundteknologi, Teligent P90/E, som länge utgjort kärnan i bolagets erbjudande. Den är förenlig med standards som IMS och TISPAN och därmed anpassad för användning i olika typer av nät, från traditionella fasta och mobila till den framväxande marknaden av nästa generations VoIP-baserade nät. Kundlistan inkluderar ett antal ledande internationella operatörer, däribland BT, Deutsche Telekom, MTS, SingTel, SMART, Telenor, TeliaSonera, Verizon och Vodafone.För ytterligare information, kontakta:Tomas Duffy, vd och koncernchefTeligent ABTel. 08 410 172 76tomas.duffy@teligent.se Magnus BraxellVP MarketingTeligent ABTel. 08 410 172 14magnus.braxell@teligent.seAttachment: PressreleaseText version / Internet version / Print / Close