Wise Group AB: Wise Group avidentifierar åt Försäkringska...

Wise Group avidentifierar åt Försäkringskassan På uppdrag av regeringen har Försäkringskassan sökt efter ett administrativt IT-stöd för försök med avidentifierade ansökningshandlingar. Syftet är att se om avidentifierade ansökningshandlingar kan ge en rekrytering fri från diskriminering. - Avidentifierade ansökningshandlingar är något helt nytt och mycket intressant för alla som arbetar med rekrytering. Vi är därför mycket stolta över att få detta förtroende av Försäkringskassan, ett uppdrag som bekräftar vår unika position på rekryteringsmarknaden, säger Marika Philipson, VD för Wise Group. Wise är först med att erbjuda avidentifierade rekryteringsprocesser, genom sin tjänst e-Rekrytering. Försäkringskassan väljer ut de personer som de ska intervjua enbart genom att se utbildning, utbildningstitel, antal års arbetslivserfarenhet samt svar på ett antal frågor, med kompetensen i fokus. Försäkringskassan väljer att genomföra dessa rekryteringar med stöd av Wise Groups tjänst e-Rekrytering. Försäkringskassans försöksverksamhet gäller rekrytering av handläggare och verksamhetsanalytiker, totalt 80-120 medarbetare med placering i Östersund. För ytterligare information kontakta: Marika Philipson, VD Wise Group AB Tel: 08-555 290 03, e-post: marika.philipson@wise.se Wise Group erbjuder kvalitativ rådgivning och innovativa lösningar som förenklar, effektiviserar och utvecklar det praktiska och strategiska HR-arbetet. Wise (WISE) är noterat på den Nordiska Börsen, Small Cap. Företaget har kontor i Stockholm, Helsingborg och Malmö. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=375592&fn=wkr0001.pdf Wise Group Pressrelease 2007-02-08