Aspiro: Gunnar Sellæg ny VD i Aspiro från 1 mars

Gunnar Sellæg ny VD i Aspiro från 1 mars Styrelsen har i dag beslutat att utse Gunnar Sellæg till ny verkställande direktör för Aspiro AB från och med den 1 mars 2007. Gunnar har sedan december varit ansvarig för att leda den operativa verksamheten i Aspiro. Gunnar efterträder Johan Lenander som återgår till en befattning som styrelseledamot i bolaget. Gunnar Sellæg rekryterades till Aspiro i slutet av augusti förra året och utsågs i december till COO för att leda den operativa verksamheten. Innan han kom till Aspiro var Gunnar Sellæg VD för norska Aftenposten Multimedia. Som ledare för Aftenposten Multimedia ansvarade han för några av Norges mest intressanta och framgångsrika nätsatsningar såsom E24, Aftenposten.no, Golf.no och Forbruker.no. Gunnar Sellæg efterträder Johan Lenander som har varit VD i Aspiro sedan maj 2005. Johan Lenander återgår till en befattning som styrelseledamot i bolaget. Johan har suttit i Aspiros styrelse sedan 2002 och varit drivkraften bakom bolagets turnaround och starka tillväxt sedan dess. - Johan har lyckats bygga Aspiro från att ha omsatt knappt 4 MSEK under första kvartalet 2003 till att idag omsätta mer än 100 MSEK per kvartal med goda vinstmarginaler. Vi är glada över att Johan fortsatt kommer att bidra till Aspiros utveckling genom sin roll som styrelseledamot, säger Erik Mitteregger, styrelseledamot i Aspiro. För ytterligare information, vänligen kontakta: Ann Charlotte Svensson IR- och informationschef Tel: +46 709 91 80 10 e-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com Erik Mitteregger Styrelseordförande Tel: +46 (0)706 00 44 84 Om Aspiro Aspiro är marknadsledare i Norden inom distribution av mobila innehållstjänster. Med Aspiros tjänster kan konsumenter titta på TV i mobilen, lyssna på musik, umgås på communities, spela spel, etc. Försäljningen sker genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag samt via egna webb- och wapsidor och annonsering i främst tryckta medier under varumärken som Inpoc, Cellus, Mobilehits och Boomi. Aspiro grundades 1998 och är ett smallcapbolag noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. 2006 omsatte Aspiro 448 MSEK och har cirka 130 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sverige med marknadskontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland och Litauen. För mer information om Aspiro besök gärna: www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=375395&fn=wkr0001.pdf