Sigma: Bokslutskommuniké januari - december 2006

Bokslutskommuniké januari - december 2006 Sigma växer i en god marknad · Omsättningen för helåret ökade med 14 % till 1 223 mkr (1 076). · Rörelseresultatet ökade med 13,2 % till 97,3 mkr (86,0). Rörelsemarginalen var 8,0 (8,0). · Omsättningen under fjärde kvartalet ökade med 17 % till 344 mkr (295) och rörelseresultatet ökade med 30 % till 32,7 (25,2). · Resultat efter finansiella poster var 93,3 mkr (83,8) och efter skatt 60,7 mkr (56,6). Resultat per aktie uppgick till 0,71 kr (0,67). · Sigma/Kudos blir världsledare i viktigt segment med god lönsamhet · Cirka 1 250 anställda i inledningen av 2007 mot mindre än 900 vid föregående årsskifte. · För 2007 förväntas en väsentligt högre omsättning och resultat. För ytterligare information kontakta: Sune Nilsson, VD, Sigma AB (publ), mobil 0703-79 15 28, e-post: sune.nilsson@sigma.se eller Lars Sundqvist, Ekonomichef, Sigma AB (publ), mobil 0703-79 22 02, e-post: lars.sundqvist@sigma.se Sigma - en av Sveriges ledande IT-konsulter Sigma levererar på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. I stark konkurrens rankas Sigma kontinuerligt som en av Sveriges ledande IT-konsulter. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1300 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, Ungern, USA, Kina och Ukraina. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=376703&fn=wkr0010.pdf Läs hela bokslutskommunikén