Wihlborgs Fastigheter AB: Wihlborgs bokslutskommuniké 2006

Wihlborgs bokslutskommuniké 2006 ? Resultatet efter skatt ökade till 850 mkr (470) 22,12 kr (12,33) per aktie ? Hyresintäkterna ökade till 909 mkr (736) ? Soliditeten uppgick till 32,7 procent (34,8) ? Styrelsen föreslår utdelning om 5,50 kr (3,50) per aktie, vilket är en höjning med 57 % mot föregående år - 2006 har varit ett starkt år för Wihlborgs. Resultatet i den löpande förvaltningen ökade med 35 % och det totala resultatet ökade med 81 %, säger Anders Jarl VD Wihlborgs Fastigheter. - Genom en koncentration på uthyrningen, i kombination med en ökad efterfrågan, har vi sänkt vakanserna med 2 procentenheter i jämförelse mot 2005. Den totala nettouthyrningen för 2006 blev 20 mkr, fortsätter Anders Jarl. VD Anders Jarl presenterar bokslutet måndagen den 12 februari kl. 12.00 på Operaterrassen i Stockholm i Financial Hearings regi. Kl. 13.00 görs presentationen på engelska. Deltagare som vill medverka per telefon ringer 08-5052 0114. Presentationen kan även följas på webben, www.wihlborgs.se eller www.financialhearings.com. Wihlborgs Fastigheter AB (publ) För ytterligare information kontakta: Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10 Thomas Bråhagen, Fastighetschef, 040-690 57 60, 0733-31 16 20 Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet är beläget i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö och Helsingborg är Wihlborgs ett av de ledande fastighetsbolagen. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 11 mdkr med ett årligt hyresvärde om 1 mdkr. Wihlborgs är noterat på Stockholmsbörsens Midcap-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=376674&fn=wkr0003.pdf Wihlborgs bokslutskommuniké http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=376674&fn=wkr0011.pdf Pressrelease