Tilgin AB: Tilgin tecknar tre nya återförsäljaravtal för ...

Tilgin tecknar tre nya återförsäljaravtal för att förstärka närvaro i Nordamerika Tilgin, ett ledande svenskt företag inom kundplacerad utrustning för triple play och IMS-baserade lösningar, meddelade idag att tre nya distributionsavtal tecknats med CSSA, NetDigital och Nexicom för försäljning och distribution av Tilgins IP residential gateways och IPTV-produkter i Nordamerika. "Våra nyaste återförsäljare, är ytterligare ett steg på vägen i att förstärka och konsolidera vår närvaro på den nordamerikanska marknaden", säger Tilgins VD Jan Werne. "För att lyckas på denna marknad måste man komma åt rätt kundbas genom rätt kanaler. Våra nya distributionspartners är väl positionerade för att ge Tilgin rätt tillgänglighet". CSSA (Communications Supply Services Association) är en strategisk allians av oberoende teleoperatörer (Independent Operating Company - IOC). CSSA ska marknadsföra Tilgins set-top-boxar för IPTV i Mood 300-serien och även set-top-boxar i kommande produktserier i takt med att de lanseras i USA. Med närvaro i 44 amerikanska delstater kommer CSSAs försäljnings- och marknadsorganisation att föra ut Tilgin-produkter på den amerikanska marknaden. Med NetDigital, en av Nordamerikas största återförsäljare av utrustning för Voice over IP (VoIP), har Tilgin slutit ett distributionsavtal med NetDigital om att marknadsföra Tilgins IP residential gateways i produktlinjerna Vood 300 och Vood 400, samt managementlösningen Vood Centre Manager (VCM), till nordamerikanska kunder. NetDigitals tre första kunder för Tilgins utrustning för IP residential gateways är Live Unwire, Affinity Broadband och Cornerstone. NetDigital har en stor IOC-kundbas och finns över hela den amerikanska kontinenten. NetDigital kommer att ha dedicerade försäljningsresurser för Tilgins IP residential gateways till kunder på USA-marknaden. Nexicom, en ledande leverantör till den kanadensiska IOC-marknaden och själva en IOC-operatör, har undertecknat ett distributionsavtal med Tilgin. Nexicoms mångåriga erfarenhet av försäljning mot telebolag och deras stora kundbas i detta segment kommer att vara värdefullt när man nu börjar marknadsföra Tilgins IP residential gateways och managementlösningen VCM till kanadensiska kunder. Genom Nexicom kommer Tilgin att få tillgång till en stor och snabbt växande kundbas, möjlighet att snabbare komma ut på marknaden och tillgång till en stabil säljkanal som kan hjälpa Tilgin med prissättning, beställningar och teknisk support. "Vi är mycket glada över samarbetet med Tilgin eftersom vi både kan marknadsföra Tilgins produkter till kunder i Kanada och använda dem själva", säger Nexicoms General Manager John Down. "Vi gillar verkligen Tilgins beprövade lösningar för hantering av provisionering, liksom flera av deras andra mjukvarulösningar. Med Tilgins produkter kan vi skapa kompletta lösningar med vars hjälp vi både kan öka försäljningen på vår befintliga marknad och öppna upp nya marknadssegment". För mer information: Katrin Buhre, PR & IR Manager Tel: 08-572 386 86 E-mail: katrin.buhre@tilgin.com Om Tilgin Tilgin utvecklar och levererar förstklassig IP-baserad kundplacerad utrustning (CPE) för avancerade triple play och IMS-baserade tjänster. Tilgin stöder en fullständig konvergens mellan röst-, video- och datatjänster och har en nätverksbaserad syn på den kundplacerade utrustningen som gör det möjligt för operatörer att erbjuda ett brett utbud med dynamiska och differentierande bredbandstjänster. Tilgins omfattande produktportfölj med IP Residential Gateways, set-top boxar och administrationslösningar ger operatörerna en hög avkastning på deras investeringar genom att möjliggöra kostnadseffektiva tjänster och nya intäktsströmmar över produkternas livscykel. Tilgin grundades 1997 under namnet i3 micro technology och noterades på Stockholmsbörsen under Nordiska Listan i december 2006. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. Dessutom har Tilgin säljrepresentation i Frankrike och ett dotterbolag i Seattle, USA. www.tilgin.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=376649&fn=wkr0001.pdf