DUROC: Bokslutskommuniké 2006

Bokslutskommuniké 2006 Helåret 2006 · Nettoomsättningen uppgick för helåret till 199,5 Mkr (203,7) · Rörelseresultatet blev 1,2 Mkr (-5,5) · Resultatet efter skatt blev 28,0 Mkr (8,3) · Nettoresultatet per aktie blev 5,25 kronor (1,57) · Soliditeten uppgick till 77 % (73) vid periodens utgång · Årets kassaflöde blev 54,5 Mkr (3,1) Fjärde kvartalet · Nettoomsättningen uppgick för fjärde kvartalet till 48,1 Mkr (53,3) · Rörelseresultatet blev -1,1 Mkr (-3,3) · Resultatet efter skatt blev 5,6 Mkr (7,1) · Nettoresultatet per aktie blev 1,05 kronor (1,33) · Kvartalets kassaflöde blev 31,7 Mkr (8,3) Efter periodens utgång · Duroc tecknar avsiktförklaring avseende förvärv av den sammanslagna industrihandelsgruppen Swedish Tool Holding AB. Utdelning · Styrelsen förslår att ingen utdelning lämnas för 2006. Erik Albinsson VD och koncernchef FÖR YTTERLIGARE INFORMATION Kontakta Erik Albinsson, 070-492 78 33. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=378400&fn=wkr0001.pdf