NCC: NCC:s nye vd Olle Ehrlén tillträder i dag

NCC:s nye vd Olle Ehrlén tillträder i dag Olle Ehrlén tillträder i dag, den 12 februari, sin befattning som verkställande direktör och koncernchef i NCC. Olle Ehrlén utsågs i november 2006 av NCC:s styrelse. Han efterträder Alf Göransson som blir ny koncernchef i Securitas. Olle Ehrlén är 57 år och har civilingenjörsexamen från Chalmers Tekniska Högskola i Göteborg. Han har varit anställd i NCC sedan 1973 (på dåvarande Vägförbättringar) och har haft ett flertal olika befattningar inom NCC-koncernen, såväl inom hus- som inom anläggningsverksamhet. År 2001 tillträdde Olle Ehrlén som chef för NCC Construction Sweden som är det största affärsområdet i NCC-koncernen med en omsättning på 23,5 Mdr (2006) och cirka 9 000 anställda. År 2003 utsågs han till vice vd i NCC. Tomas Carlsson, tidigare chef för Region Väst i NCC Construction Sweden, efterträder Olle Ehrlén som vd i NCC Construction Sweden. För frågor, vänligen kontakta: Olle Ehrlén, tfn + 46 (0)8-5855 12 26 Annica Gerentz, informationsdirektör, NCC AB, tfn +46 (0)8 5855 22 04, +46 (0)70 398 42 09 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2006 en omsättning på 56 Mdr SEK och 22 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=378094&fn=wkr0001.pdf