Aspiro: Aspiro rekryterar chef för affärsområdet Community

Aspiro rekryterar chef för affärsområdet Community Aspiro är idag marknadsledare inom mobila innehållstjänster i Norden. Community är ett av de tillväxtområden som Aspiro kommer att satsa stort på framöver. Som ett led i denna strategi förstärker nu Aspiro kompetensen inom detta område genom att rekrytera Ole Jørgen Torvmark, som idag är VD för norska Aller Edge Media. Ole Jørgen Torvmark har rekryterats till chef för affärsområdet Community. Initialt innebär det att Ole Jørgen Torvmark kommer att ansvara för Aspiros norska community Inpoc Home, svenska musikcommunityt Voolife och Inpoc Magazine. Han kommer även att ansvara för framtida organiska communitysatsningar och förvärv inom detta område. Ole Jørgen Torvmark kommer att vara stationerad i Oslo. Ole Jørgen Torvmark har en redigen bakgrund inom digital medier. År 2000 etablerade han norska Nordic Web Radio, ett joint venture mellan SOL och Radio 1. Han har också varit ansvarig för DAB-satsningen och Radio 2 Digital inom norska Aller. Sedan 2005 är Ole Jørgen Torvmark VD för Aller Edge Media, som är en sammanslagning av Nordic Web Radio och Aller Digitale Media. Aller Edge Media utvecklar mobila innehållstjänster till konsumentmarknaden samt tjänster för ljud och video över internet och mobiltelefonen till andra företag. De senaste åren har Ole Jørgen Torvmark dessutom ansvarat för konceptutvecklingen av musik och communitysatsningen Moox samt radio- och TV-kanalen Moox Live. - Vi tror mycket på communities i mobilen och vi ska satsa stort inom detta område. Jag är väldigt glad att Ole Jørgen ska börja hos oss. Han har gjort ett mycket bra jobb inom Aller, där han bland annat framgångsrikt byggt upp Nordic Webradio och inte minst utvecklingen av musik- och communitysatsningen Moox. Jag är övertygad om att Ole Jørgen med sin bakgrund och kompetens inom digitala medier och affärsutveckling är helt rätt person för att leda denna för oss så viktiga satsning, säger Gunnar Sellæg, tillträdande VD, Aspiro. - Efter flera år med många intressanta uppgifter inom Allergruppen är det nu dags för nya utmaningar. Aspiro har som marknadsledare en mycket start position inom mobila innehållstjänster. Det är därför en riktigt spännande och utmanande uppgift för mig att få vara med och utveckla denna position med nya community-satsningar, säger Ole Jørgen Torvmark. För ytterligare information, vänligen kontakta: Ann Charlotte Svensson IR- och informationschef Tel: +46 709 91 80 10 e-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com Gunnar Sellæg Tillträdande VD Tel: +47 901 81 528 e-post: gunnar.selleg@aspiro.com Ole Jørgen Torvmark Tel: +47 924 30 600 e-post: olejto@aller.no Om Aspiro Aspiro är marknadsledare i Norden inom distribution av mobila innehållstjänster. Med Aspiros tjänster kan konsumenter titta på TV i mobilen, lyssna på musik, umgås på communities, spela spel, etc. Försäljningen sker genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag samt via egna webb- och wapsidor och annonsering i främst tryckta medier under varumärken som Inpoc, Cellus, Mobilehits och Boomi. Aspiro grundades 1998 och är ett smallcapbolag noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. 2006 omsatte Aspiro 448 MSEK och har cirka 130 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sverige med marknadskontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland och Litauen. För mer information om Aspiro besök gärna: www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=378046&fn=wkr0010.pdf