Delårsrapport 1 april - 31 december 2006 (9 månader)

Delårsrapport 1 april - 31 december 2006 (9 månader)* Rörelseresultatet, exklusive jämförelsestörande poster, ökade med 40% till 316 MSEK (225). * Nettoomsättningen steg med 29% till 4 754 MSEK (3 675). * Resultatet efter skatt ökade till 211 MSEK (159). * Resultatet per aktie steg med 32% till 7,50 SEK (5,70). * Avkastningen på eget kapital uppgick till 23% och soliditeten till 30%. * Under rapportperioden har avtal tecknats om förvärv av totalt 33 verk­samheter med en sammanlagd årsomsättning om cirka 1 680 MSEK. * Styrelsen föreslår att bolaget skall byta namn till B&B TOOLS AB. Extra bolagsstämma i Bergman & Beving AB den 22 februari 2007. Bergman & Beving förser industri- och byggsektorn i norra Europa med verktyg, industriförnödenheter och industrikomponenter samt därtill relaterade tjänster. Koncernen omsätter cirka 7,3 miljarder SEK på årsbasis och har cirka 2 600 anställda. Attachment: Delårsrapport 1 april - 31 december 2006 (9 månader)Text version / Internet version / Print / Close