Micro och Vianor inleder samarbete

Pilotförsök i Malmö med shop-in-shop-lösningar i butiker och verkstäder

Detaljhandelskedjan Micro och däckservice kedjan Vianor har ingått avtal om samarbete. Samarbetet avser exponering och försäljning av respektive samarbetspartners produkter i butiker och serviceverkstäder med shop-in-shop-lösningar.

Under våren 2007 inleds ett pilotförsök i Malmöregionen som omfattar totalt tre verkstäder. Om det faller väl ut kommer samarbetet stegvis att utökas till 20 Vianorverkstäder och på sikt samtliga enheter. Samtliga Microbutiker kommer att erbjuda ett urval av Vianors sortiment från april månad.

- Samarbetet ger stora fördelar. Både Micro och Vianor vänder sig till bilister, men det finns inga konkurrensytor. Med shop-in-shop-lösningarna skapar vi fler kanaler ut till kunderna, säger Kristina Jarring, VD för Micro Holding AB.

Micro har ett stort sortiment av bilreservdelar och biltillbehör tillgängliga i kedjans 14 butiker och via näthandel på hemsidan www.micro.se. Vianor säljer, byter och förvarar däck samt utför lättservice, till exempel byte av avgassystem, oljefilter och bromsbelägg, i sina verkstäder.

- Service står i fokus för såväl Micro som Vianor. Samarbetet stärker våra koncept. I framtiden kommer kunderna att kunna köpa reservdelarna hos Micro och få dem monterade hos oss, säger Eddie Runfors, Marknadschef på Vianor.

För ytterligare information, kontakta:
Kristina Jarring, VD, telefon 0705 65 33 16, e-post kristina.jarring@micro.se

Micro Holding AB (publ) äger och driver Micro, den enda renodlade detaljhandelskedjan i Sverige inom bilreservdelar och biltillbehör för bil- och motorintresserade konsumenter. I fokus står produkter för lättservice, bilvård, styling och reservdelar. Företagets sortiment omfattar även ett brett urval av biltillbehör och verktyg. Micro har drygt 150 medarbetare fördelat på 14 butiker från Gävle i norr till Malmö i söder, centrallager i Anderstorp och servicekontor i Helsingborg. Micro Holding AB (publ) (f d Powerit PS publ) är listad på First North sedan 2000.

02192278.pdf