Atlas Copco anställer ny presschef

Stockholm den 19 februari 2007: Atlas Copco AB har anställt Daniel Frykholm som ny presschef för att ersätta Joanna Canton.

Daniel Frykholm har tidigare arbetat som reporter på Bloomberg News i Stockholm samt som korrespondent för Reuters i Helsingfors och i Sverige. Han påbörjar sin anställning vid Atlas Copcos huvudkontor i Sickla omedelbart.

För ytterligare information kontakta:
Daniel Frykholm, Presschef
08 743 8060 eller 0708 65 8060
E-post: daniel.frykholm@se.atlascopco.com

Atlas Copco är en världsledande leverantör av produktivitetshöjande lösningar för industrin. Produkterna och tjänsterna sträcker sig från luft- och gaskompressorer, generatorer, gruv- och anläggningsutrustning, industriverktyg och monteringssystem till relaterad eftermarknad och uthyrning. I nära samarbete med kunder och affärspartners, och med mer än 130 års erfarenhet, utvecklar Atlas Copco för högre produktivitet. Med huvudkontor i Stockholm, Sverige, når Gruppen mer än 150 marknader globalt. Under 2006 hade Atlas Copco 25 900 anställda och en omsättning på 51 miljarder kronor. Mer fakta finns på www.atlascopco.com.

02192215.pdf