ARTIMPLANT BOKSLUTSKOMMUNIKÉ JANUARI - DECEMBER 2006

Västra Frölunda, 2007-02-20

• Nettoomsättningen uppgick till 5,5 MSEK (8,2)*
• Resultat efter skatt uppgick till -56,0 MSEK (-36,2)
• Resultat efter skatt uppgick till -38,9 MSEK (-36,2) om engångsnedskrivningar av balanserade utvecklingskostnader utan likviditetspåverkan exkluderas
• Resultat per aktie uppgick till -0,95 SEK (-0,73 SEK)
• Stark försäljningsökning för Artelon® CMC Spacer - ca. 1 050 (200) enheter såldes till slutkund under fjärde kvartalet
• Över 3 000 patienter behandlade med Artelon® implantat till och med 2006
• FDA godkännande av Artelon® Tissue Reinforcement för förstärkning av rotatorkuff
• CE godkännande av fyra nya Spacer produkter
• Hans Rosén anställdes som ny VD

Händelser efter periodens utgång
• Lovande resultat för Artelon® Tissue Reinforcement i fotapplikationer presenteras vid Svenska Fotkirurgsällskapets årsmöte
• Artimplants produkter får stor uppmärksamhet vid världens största ortopedikongress AAOS

* Siffror inom parentes avser motsvarande period förra året

Hans Rosén, Verkställande Direktör
Tel. 031-746 56 44, 0708-583 470
hans.rosen@artimplant.com

Lars-Johan Cederbrant, Finanschef
Tel. 031-746 56 54, 0703-016 854
lars-johan.cederbrant@artimplant.com

Om Artimplant
Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi och oralkirurgi. Vi bidrar till förbättrad hälsa genom att utveckla, tillverka och sälja nedbrytbara implantat som återskapar kroppsfunktioner och förbättrar livskvalitén.
Våra produkter, tillverkade av bolagets egenutvecklade biomaterial Artelon®, fyller kliniska behov och säljs inom ett växande antal terapiområden. Artimplant tillverkar implantat för behandling av artros i händer och fötter, för axelskador och andra mjukvävnadsskador samt för dentala applikationer.

Artimplant är ett publikt bolag noterat på den Nordiska Börsen.

Forward-looking statements
This press release contains forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. Actual results may differ materially from those indicated by these forward-looking statements as a result of risks and uncertainties impacting the Company's business including increased competition; the ability of the Company to expand its operations and to attract and retain qualified professionals; technological obsolescence; general economic conditions; and other risks detailed from time to time in the Company's filings.

02202157.pdf