BTS Group AB får order från NetJets Europa

Stockholm, Sverige- BTS Group AB (publ), världens ledande konsult- och utbild-ningsföretag inom området affärssimuleringar, har blivit anlitade av NetJets Europa för att utveckla och leverera ett program i strategisk affärskompetens värt SEK 1,5 millioner.
NetJets Europa är Europas största operatör av företags- och privat jetplan.
Målet med programmet är att stärka strategisk samsyn, affärsmannaskap, bransch-kunskap, kundfokus och lönsamhet hos de 50 högsta cheferna inom NetJets.
Deltagarna kommer att arbeta i en realistisk, datorsimulerad lösning baserad på BTS ledande simuleringsteknologi, som har designats, utvecklats och skräddarsytts för att reflektera NetJets Europas bransch.
“Vi är stolta över att NetJets har valt BTS för detta strategiska program,” säger Jo-nas Stalder, på BTS Nordic. “Detta är ytterligare bevis på vår förmåga att leverera högkvalitativa projekt globalt”.
BTS Group arbetar till stor del med stora internationella företag, några exempel på företag där BTS har arbetat med strategiska initiativ är: Coca-Cola, Weyerhaeuser, General Motors, Vodafone, Boeing, Telstra, Adobe, Hewlett Packard, Cisco, DHL, Honda, Toyota, Gap, SonyEricsson, Nokia, Scania och Sony.

För mer information, kontakta:

Thomas Ahlerup
Senior Vice President Corporate Communications
BTS Group AB
Direkt		+46-8-5870 7002
Mobil		+46-768-966 300
E-mail		thomas.ahlerup@bts.com

Christian Ankarcrona
Vice President Investor Relations
Direkt		+46-8-5870 7022
Mobile		+46-708-150 368
E-mail		christian.ankarcrona@bts.com

Om NetJets Europa.
NetJets Europa är Europas största operatör av företags- och privat jetplan. Du kan flyga direkt till tusentals flyg-platser världen över med oöverträffad trygghet och säkerhet.
Mer information om företaget finns på www.netjetseurope.com

Om BTS Group AB
BTS Group AB är världens största konsult- och utbildningsföretag inom området affärssimuleringar. BTS stödjer företagsledningar i att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar.
BTS tränar förutom företagens högsta chefer, hela organisationen i att förstå, analysera och fatta rätt beslut med fokus på de faktorer som är viktigast för företagens tillväxt och lönsamhet.  Projekten le-vereras som skräddarsydda simuleringar via Internet, seminarier eller som en programvara där före-tagets medarbetare kan skapa sig erfarenheter om resultaten av sina egna beslut. Allt genom att prö-va sig fram och simulera verkligheten i en miljö där företagets egna specifika data och förutsättningar används.
Detta skapar en mycket effektiv inlärningsprocess där företagets strategi och mål snabbt omsätts till handling vilket leder till ett ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfat-tandet. Resultatet är mätbara och bestående resultatförbättringar.
BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Idag har BTS mer än 25 av världens 100 högst rankade företag som kunder. Under 2006 hade BTS en omsättning på SEK 379,1 millioner (286,1) och ett resultat efter skatt på SEK 38,6 millioner (36,8). BTS har idag cirka 200 medarbetare i Sverige, Finland, England, Spanien, Holland, Schweiz, USA, Australien, Kina och Sydafrika.
BTS är noterat på Stockholmsbörsen och handlas under symbolen BTS B.
För mer information om BTS, gå till www.bts.com

02232114.pdf